dinsdag 3 september 2013

BIER, VROUWEN EN LEGPUZZELS

Laten we voorop stellen dat ik best veel echte mannen hobby's heb. Ik zit al sinds mijn 15e in bandjes, ik mag graag een kroeg in of naar concerten, waarbij ik desnoods in kleine tentjes op een festival terrein lig en heel erg naar bier stink (goed dát is wel weer even geleden), ook ga ik regelmatig naar de bioscoop.

Vorenstaande gezegd hebbende moet ik bekennen dat ik de laatste tijd best veel puzzel (aaarghh wát? ja echt). Geen intelligente Sudoku's of breinbrekers maar gewoon simpelweg 'legpuzzels'. Heerlijk ontspannen vind ik het. Onder het mom van 'dat is leuk voor Daniël' ben ik er een tijd geleden mee begonnen, maar Daniël is de echte kerel van ons twee, want hij verloor al heel snel zijn interesse, terwijl ik nog vaak tot diep in de nacht, mét mijn leesbrilletje op, lekker aan het puzzelen ben. Met een muziekje op de oren en gáán met die 1000 stukjes.

Het vervelende is dat álles in mij zegt dat dit het begin van het einde is. Een ergere ouwe lul kan ik niet worden. Ik bid dat Anne-Marie voor altijd bij mij blijft, want met deze wetenschap 'out in the open' zal er nooit meer een vrouw voor mij kunnen vallen.

Waarom deel ik deze merkwaardige interesse dan via dit Blog. Nou simpelweg omdat ik álles deel op dit Blog en dat ik hoop dat ik, terwijl ik dit schrijf, tot inkeer kom en weer gewoon met een paar mannelijke vrienden met speren het bos in ga om Everzwijnen te vangen.

Het helpt niet, als er weer een puzzelstukje met een zachte 'klik' op zijn plaats valt, ik een teug whisky neem en naar Frank Sinatra luister dan ben ik zielsgelukkig.

Toch hoeft niemand aan mijn mannelijkheid te twijfelen hoor, ik ben nog steeds een échte kerel.

Zo, nu tandjes poetsen en mijn mandje in, slapie slapie doen.


3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, puzzel maar raak hoor! Niks mis mee. Stukjes leggen helpt je zelf om de stukjes van wat er allemaal gebeurt een plekje te geven. Zo lang je nog niet aar het breien slaat is er niks mis mee :)
    Groet
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk toch; lekker ontspannen puzzelen, niks geen ouwe man, ja behalve je leesbril, haha! Even afschakelen en alleen maar aan dat ene ( of andere) puzzelstukje denken! Inderdaad niet te lang doorgaan, eer je het weet raak je daar weer gefrustreerd van! Puzzel ze, met 1000 stukjes, met koolhydraten, met ouder worden enz. Groetjes Mercedita X

    BeantwoordenVerwijderen