zaterdag 11 mei 2013

Die eet Niet (veel) : Een tussenstand

Goed, belofte (aan mezelf) maakt schuld, dus de extra blog achter de deur moet ik nu ook gebruiken om mijn successen en mislukkingen te delen.. Vort met de geit dus.

Afgelopen maandag ben ik voortvarend begonnen met mijn shake reep en minder eten dieet. We zijn nu een ruime vijf dagen verder en men vraagt zich mogelijk af, hoe zou het gaan met die bolle ?

Nou laat ik het zo verwoorden; alle ups en downs die bij een dieet horen zitten er weer in hoor, maak u geen zorgen. Maandag en dinsdag waren (zoals verwacht) het makkelijkst, want dan zit de motivatie er nog het meeste in. Wel ben ik al meteen van mijn oorspronkelijke plan afgeweken, álle maaltijden vervangen door repen en shakes werd uiteindelijk alleen ontbijt en lunch (shake en reep) De avondmaaltijd heb ik (min of meer om praktische redenen) 'gewoon' gegeten.

Woensdag werd al wat lastig. De hele dag ging goed, maar 's avonds had ik met vrienden afgesproken om aan de Pop Quiz Marathon in Amsterdam mee te doen, en dat betekend normaal gesproken 'lekker zuipen in de kroeg'. Bewust ben ik die avond met de auto naar Amsterdam gegaan, zodat ik niet in de verleiding zou komen om mij aan het fust te vergrijpen. Tóch zijn er die avond drie biertjes ingegaan (tussen 7 en 12, dus ik ben wel keurig teruggereden naar huis). Maar, eerlijk is eerlijk, het eerste scheurtje in de discipline ontstond dus al op woensdag ('diepe zucht' zei de man met de rubberen ruggengraat).

Donderdag (hemelvaart) stond een dagje uit met vrienden op het programma, dus ik had reeds eerder besloten dat ik dan alleen het ontbijt zou vervangen door een shake, en de lunch en het avondeten moest ik dan maar normaal eten 'want dat is anders niet zo gezellig' (waren gezellige mensen nou wel of niet dik?Ik ben het even kwijt.) Tot overmaat van ramp zou de dag ook nog worden afgesloten met een bezoek aan de McDonalds, want tja, de kinderen zijn niet op dieet, en zoals u inmiddels weet kunnen/mogen onze kinderen niet veel, maar McDonalds is vrij goed ingesteld op gluten intolerantie.
'Geen probleem hoor, dan nemen wij gewoon een maaltijd salade bij de Mac' Hahahahahahahahahahaha, om je te bescheuren. Leuk idee, maar doe mij in plaats van de salade maar de Big Mac, en in plaats van de spa rood maar de McKroket.

Qua bewegen heb ik deze week niet te klagen, weliswaar niet de geplande fietstochten, maar door alle klussen in en om het huis heb ik mijn beweging wel gehad.

Samenvatting van de eerste week diëten: ik lijk weer in alle valkuilen te trappen, maar ik heb mezelf herpakt en ga vol goede moed de tweede week in.

Tussenstand op de schaal: 2 kilo eraf. Nog 13 te gaan


.

2 opmerkingen:

  1. Zoveel zondigen en dan toch 2 kg. kwijtraken, knap! Dat lukt mij niet hoor!! Succes verder

    Groetjes van de schone zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ! Goed bezig! Goed, beter, best!
    juud

    BeantwoordenVerwijderen