donderdag 23 mei 2013

Diëten, Diabeten, Cardio versieren, Blog vergeten

Ja ja ik weet het, ik ben er even 'tussenuit' geweest met mijn Blog. Het is grappig om te zien dat ik dus kennelijk 'volgers' heb, dat voelt wel heel erg Bhagwan moet ik zeggen. Anne-Marie maar eens vragen om een roze toga voor me te breien.

Ik werd er dus zachtjes aan herinnerd dat er al een tijdje sprake is van een Blog stilte. Deze Blog stilte was niet voor, maar 'tijdens' de storm. Hoog tijd dus voor een kleine update over de hoofd(pijn)zaken die mij en mijn gezin bezig houden.

Het Dieet: Wat is de status van mijn dieet? Daar kunnen wij kort over zijn; dat gaat voor geen meter. Tussen mijn oren worden de bekende K smoesjes alweer geformuleerd; "Waarom moet je zo persé 15 kilo kwijt, 5 is toch ook prima. De mensen nemen je maar zoals je bent, je bent te oud om je nog druk te maken over wat anderen vinden".

Wat gaat er dan mis? Nou eigenlijk kan ik het zelf ook niet echt verklaren, het enthousiasme van de eerste twee weken is weggezakt. Die shakes zijn goed te doen hoor, je moet aansluitend alleen wel een behoorlijke maaltijd tot je nemen. Nee hoor alle gekheid op een stokje en voor de duidelijkheid, ik ben niet gestopt, maar het gaat moeizaam (zeer moeizaam). En laten we eerlijk zijn, het weer werkt natuurlijk ook niet mee voor een dappere fietser als ik. Tussenstand: week 2: 3 kilo kwijt, 12 te gaan. Week 3: 2 kilo kwijt 13 te gaan (??).

De Rikketik: Vorige week maandag werd ik wederom wakker met een hartritme waar Armin van Buuren nog een puntje aan kan zuigen. Een bezoekje aan het OLVG was dus weer bittere noodzaak. Gelukkig werd ik deze keer sneller geholpen, daarnaast is mijn Frequent Flyer Miles kaart van het OLVG bijna vol en dan mag ik iets uit de geschenkengids uitkiezen (een gouden Aorta klep, een Cardioversie apparaat voor in de Caravan, ...). Inmiddels ben ik gelukkig weer voor de volle 7 procent inzetbaar.

Daantjes Diabetes: Ja hoe gaat het daar mee, op zich begint de Diabetes van Daniël een plaatsje te krijgen in het ritme van ons gezin. Maar de Hypo's en Hypers komen nog iets te frequent voor naar onze smaak. Daarnaast zijn wij in een soort van bureaucratisch gevecht verwikkeld over een draadloze Insulinepomp (de Omnipod) die ons uitermate geschikt lijkt voor Daniël, en die door alle ziektekosten verzekeraars vergoedt wordt (die dingen kosten € 15.000,00) behalve door VGZ. Onnodig om aan te geven bij wie wij verzekerd zijn. Aan deze ellende zal ik binnenkort een volledige blog wijden.

Goed, u en ik zijn weer op de hoogte. Is er ook nog iets positiefs te melden? Ja hoor, het was net best even mooi weer (tussen vijf voor half en tien voor acht) en 2013 duurt nog maar 223 dagen.



 

2 opmerkingen:

  1. haha Anne-Marie en breien, niet dat roze je niet zou staan......Gelukkig gaat het weer beter met je en hopelijk werpt dat bureaucratisch gevecht om die vergoeding voor die oh zo belangrijke pomp snel zijn vruchten af....Succes ermee enne Bob... veel succes met de hippiehippieshake!! groetjes uit Limburg

    BeantwoordenVerwijderen