zaterdag 4 mei 2013

Ik kan het Shaken

Ik heb het mij dit jaar al 4 keer serieus voorgenomen, en ik heb het evenzo vele keren weer laten versloffen: AFVALLEN. In mijn race tegen de kilo's eindig ik steevast met de rode lantaarn.

Niet zo lang geleden heb ik er zelfs een Blog aan gewijd, en als ik die er nu nog eens op nasla dan zie ik dat ik (wederom) zeer stellig was. Die keer zou het gaan lukken, want 'de maat was vol' het kon echt niet meer. Desondanks heb ik er sindsdien (ruim een maand geleden) nog geen onsje vanaf kunnen 'snoepen'.

Dezelfde maat is nu dan ook voor de vijfde keer vol. De opmerking op Koninginnedag van Anne-Marie "waarom heb je die vrijmarkt spulletjes onder je vest gestopt? " was volgens mij het laatste zetje dat ik nodig had. It Giet Oan. De elf kilo tocht gaat hoe dan ook door. Op sommige plekken dun ijs, maar geen excuses meer.

Gewoon diëten (opletten, meer bewegen, je eetpatroon aanpassen) is geen optie meer voor mij. Ik schrijf al ruim veertig jaar met links, dat kan ik ook niet ineens met rechts leren. Definitief minderen met eten en drinken is zo'n zelfde verhaal. Ik ga dus voor de extreme aanpak: Shakes. Mensen die met goedbedoelde (of soms zelfs niet goedbedoelde) adviezen komen; "je moet gewoon je eetpatroon veranderen, je moet gewoon meer bewegen, je moet gewoon, je moet gewoon, je moet gewoon" negeer ik deze keer. 

Wat ga ik doen: de eerste drie dagen van de week vervang ik alle maaltijden door een shake of een muesli reep. Vervolgens twee dagen 'shaken, repen en 'normaal' avondeten. Daarnaast ga ik twee keer in de week fietsen (buiten, dus niet met een zak chips op de hometrainer).

Waarom denk ik dat het mij dit keer wel lukt? Deels omdat ik dit Blog als wapen heb. Als ik namelijk mijn vorderingen, maar ook mijn mislukkingen aan dit Blog toevertrouw dan heb ik een soort van morele stok achter de deur 'een Blog achter de deur' (die was te makkelijk om te laten liggen ;-) ). Het is namelijk best moeilijk om over bijvoorbeeld een maand te moeten schrijven dat ik gefaald heb.

Extra handicap is, dat ik ondertussen ook moet proberen om Daniël wat méér te laten eten (oh ironie).

Deze gezellige dikkerd, de man met de wok onder zijn shirt, houdt u wederom op de hoogte.

Stand per 5 mei 2013 : 15 kilo te gaan.


3 opmerkingen:

  1. En wat zat er dan allemaal onder Anne-Marie's jasje???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu gaat het vast lukken, en ik zal niet meer zeggen: je moet gewoon!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wens je heel veel suc6..... Weet ui ervaring dat het niet makkelijk zal zijn.....;-) Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen