woensdag 29 mei 2013

Pump up the Volume

Vandaag hebben wij goed nieuws gekregen omtrent Daniël tijdens de afspraak die wij vanmorgen hadden bij de Diabetes verpleegkundige. Weliswaar tik ik dit 'goede nieuws' met tranen in mijn ogen, want het is natuurlijk nog altijd relatief goed nieuws.

De insulinepomp waar ik in mijn vorige Blog al kort over sprak, de Omnipod, word alsnog door onze ziektekosten verzekeraar VGZ vergoedt. Afgelopen donderdag is hiervoor groen licht gekomen van VGZ. Ik kan dus niet anders concluderen dan dat mijn Blog en haar talloze volgers een positieve zet in de rug van VGZ hebben gegeven. Ik denk dat ze bij deze zorgverzekeraar een eventuele protestactie op het Malieveld in Den Haag van alle "Daniël's Diabetes" aanhangers met angst en beven tegemoet zagen en daarom eieren voor hun pomp hebben gekozen.

Maar goed, positief nieuws dus, want deze pomp zal het leven voor Daniël (en ons) een stuk aangenamer maken. Deze pomp is draadloos en zal als een soort dikke 3D sticker op de arm, buik of been worden geplakt. Met een afstandsbediening kan dan de insuline worden toegediend per 'eet moment'. Daardoor hoeft Daniël niet steeds 2 uur vooruit te bedenken wat hij gaat eten en waar hij eventueel over anderhalf uur trek in zou hebben. Ieder eet momentje 'bolus' je weg. Ja zo noemen ze dat, welk taalkundig genie die term bedacht heeft weet ik ook niet, maar goed daar heb ik mij al eens eerder druk over gemaakt.

Daniël zal dus op 21 juni (als alles meezit) worden gekroond tot Koning Bolus. Hij zal dan weer voor drie dagen worden opgenomen in het ziekenhuis, (en wij dus in principe ook), en zal worden ingesteld op de pomp. Uiteraard zal ik daarvan op deze site verslag doen.

Het zal absoluut niet 'pompen of verzuipen' worden, maar wel weer heel erg spannend.

4 opmerkingen:

  1. In ieder geval een overwinning in de strijd van Daniel. Gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed nieuws in moeilijke tijden! Dikke kus voor koning BOLUS! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. marcel van Veenendaal30 mei 2013 om 03:13

    De aanhouder wint! #$@#$@verzekeringen....sterkte voor koning Bolus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig nieuws.....;-)
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen