maandag 3 juni 2013

De lokroep van de Leverworst

Ik ben het aan mijzelf verplicht, maar echt enthousiast ben ik niet om deze blog te schrijven. U weet, als trouwe volger van mijn 'struggle through life' dat ik een paar weken geleden ben begonnen aan een revolutionair dieet, het zogenaamde 'Eet voorlopig maar praktisch helemaal niks' dieet.

Dit was een weloverwogen keuze, waarbij ik allereerst nog getwijfeld heb tussen het ADH dieet (Alles De Helft), het Witte Bonen in Tomatensaus dieet, of een van de in de jaren 70 populaire diëten: het Sherry dieet (maar daar moet je dan meteen weer huisvrouw bij worden) of het brood dieet. Het vinger in de keel dieet en het Salmonella dieet leken mij dan weer iets te radicaal.

Wederom moet ik enige weken na aanvang een nederlaag toegeven: Het is mij niet gelukt.

Zó het is er uit.

Waarom niet zult u denken, wat is er nou eenvoudiger dan in de ochtend een Milkshake drinken, rond het middaguur een maaltijd vervangende reep, en in de avond een lichte maaltijd. Nou: dát dus. Ik kan het niet.  Het totale resultaat van 4 weken 'opletten' is 3 magere (dat dan weer wel) kilootjes eraf. De beoogde 15 is dus in geen velden of wegen te bekennen, en ik ben het dieet BEU.

Natuurlijk heb ik heel erg goede excuses gehad om mij niet aan mijn dieet te houden: "het was best wel slecht weer de afgelopen tijd, vreugde en verdriet, feesten en partijen, SAS dagen WAS dagen, communie feestjes, Bierproeverijen, verjaardagen, die rottige cateraar op mijn werk die elke keer weer van dat bruine gefrituurde fruit in de aanbieding doet. Kortom : het is totaal niet mijn eigen schuld.

Wist u trouwens dat een zak chips daadwerkelijk in staat is om je vanuit de kast te roepen ? Dat is een gave die ook een blok oude kaas en een leverworst bezitten. Meestal doen ze dat na acht uur. Wonderlijk, daar zouden ze op Discovery Channel nou eens een item aan moeten wijden.

Denk nu niet dat deze loser het opgegeven heeft, ik ben namelijk al 20 jaar op dieet, ik neem alleen zo nu en dan een eetpauze.

Smakelijk eten en tot de volgende hersenspinsel.



1 opmerking:

  1. dus jouw kaas weigert niet om uit de kast te komen net als die M&M's, hihi

    BeantwoordenVerwijderen