zaterdag 13 april 2013

Keep Dreaming

Na al het vervelende nieuws van de afgelopen tijd kregen wij vandaag een wat leuker berichtje voor Daniël. Uit de 13 F teams van FC Purmerend (waar hij al een paar jaar voetbalt) is Daniël uitgekozen om een aantal Keepers Selectie Trainingen te volgen. Daniël is de vaste keeper van zijn Team F9.

Hoewel het misschien iets te vroeg is om voor huizen te gaan kijken rond Madrid, beschouw ik dit toch als een kleine genoegdoening voor Daniël.

Wij zijn niet het toonbeeld van 'voetbal ouders'. We vinden het heel leuk om naar de wedstrijden van Daniël te gaan kijken, maar wij klagen even hard dat het altijd zo allejezus vroeg begint. De dansles van Rosanna is bijvoorbeeld op een veel vriendelijker tijdstip.

Evengoed ben ik er braaf alle uit en thuis wedstrijden bij, ook als wij tegen de altijd lastige "Zingende Schapen (of de Zilveren Scharen... of de Zwierende Apen) moeten om half zeven zaterdagochtend (oké ik overdrijf). We schreeuwen daar met alle gezellige voetbal ouders de graspollen uit de grond. Bij winst gaan de mannen op de schouders (en bij verlies ook).

Eerlijk gezegd heb ik het vermeende talent van Daniël zelf nog niet herkend, maar dat mag deze pret niet drukken. Zeker niet voor hem zelf. Daarbij komt, als er iemand geen verstand van voetbal heeft dan ben ik dat wel.

Vanaf aanstaande maandag wordt het 'Talent van Purmerend' dus even extra goed in de gaten gehouden, en dit keer om een positieve reden.

De hamvraag is wel, moet ik mijn baan nú vast opzeggen, en mij volledig richten op de begeleiding van dit jonge talent, of moet ik nog heel even wachten en krijg ik er straks een vergoeding voor van Ajax

(nee hoor, grapje: AZ)







2 opmerkingen: